Montážní návody

Vstřikovače CR

 

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých výrobcem vozidla.

 

Veškeré činnosti zjištění příčiny poškození, demontáže a následné montáže vstřikovačů systému Common Rail, musí provádět pouze kvalifikovaný personál s odpovídajícími technickými znalostmi. Používejte pouze doporučené nástroje a dodržujte požadované bezpečnostní pokyny výrobce vozidla. Před montáží opraveného vstřikovače, zjistěte a následně odstraňte příčinu jeho původního poškození. Před zásahem

do palivového systému Common RaiI věnujte zvláštní pozornost následujícím servisním pokynům:

 

  • Demontované komponenty a jejich bezprostřední okolí důkladně očistěte.

Montáž součástí palivového systému Common Rail včetně jeho údržby, vyžaduje dodržování

specifických norem čistoty.

  • Při opravě vstřikovacího systému Common Rail je nezbytné vyčistit vysokotlaké potrubí

včetně rozdělovače paliva- Rail. Tyto součásti je nezbytné vyčistit v ultrazvukovém čističi,

nebo je nahradit novými.

  • Ve všech fázích opravy vstřikovacího systému Common Rail, musí být zachována naprostá čistota.

Pokud se během montáže objeví nečistoty, odstraňte je odsáním za pomocí zařízení

k tomu určeném.

  • Veškeré spoje musí být utaženy za pomocí momentového nářadí stanovené výrobcem vozidla

nebo vstřikovacího systému.

  • Důkladně prověřte čistotu a kvalitu paliva Pokud palivo obsahuje nečistoty, je nezbytné vyčistit

palivovou nádrž vozidla. vyměnit palivový filtr a proplachem vyčistit celý palivový systém -vedení.

Při kontrole a následné opravě vstřikovačů je nezbytné provézt tyto úkony společně

s vstřikovacím čerpadlem.

 

MONTÁŽNÍ NÁVOD VSTŘIKOVAČE CR:

 

  • Důkladně očistěte přímou montážní plochu vstřikovačů od usazenin uhlíku, oleje a jiných nečistot.

přičemž dbejte na to, aby se nedostaly do vnitra motoru.

  • Důkladně očistěte sedlo vstřikovače v hlavě motoru a odstraňte z něj všechny nečistoty.

  • Používejte pouze nové, tepelné těsnicí podložky vhodných rozměrů.

  • Uzávěry chránící palivové otvory, musí být odstraněny po montáži vstřikovačů v hlavě motoru

a to bezprostředně před připojením vysokotlakého vedení paliva.

  • Vyměňte palivový filtr za nový (palivový systém Delphi vyžaduje pouze originální palivový filtr,

nebo filtr s označením kvality OEM.

  • Nový palivový filtr, naplňte motorovou naftou.

  • Vstřikova systém musí obsahovat palivo. Palivo naplňte dle postupu vydaným výrobcem vozidla.

  • Po montáži vstřikovačů, vždy před prvním spuštěním motoru vozidla, musí být vymazány chybové kódy z paměti řídicí jednotky a zadány jednotlivé korekční kódy charakterizující funkci jednotlivých vstřikovačů.

 

VSTŘIKOVAČE PD

Tento montážní postup je pouze doplněním pokynů poskytnutých výrobcem vozidla.

 

Činnosti zahrnující ověření příčin poškození, demontáže a opětovné montáže vstřikovačů PD BOSCH, musí

provádět kvalifikovaný personál s příslušnými technickými znalostmi. Postupujte v souladu se servisními pokyny výrobce vozidla za použití předepsaného nářadí a dodržujte bezpečnostní normy.

Před montáží opraveného nebo nového vstřikovače PD, je nezbytné zjistit a odstranit příčinu původního poškození. Při montáži je nezbytné zachovat naprostou čistotu v místech spojů. Je zakázáno používat čistidla a jiné materiály, které zanechávají vlákna. Veškeré spoje je zakázáno profukovat stlačeným vzduchem. Po demontáži vstřikovačů PD, zkontrolujte jejich stav, a to především, zda jsou izolační materiály kompletní, včetně termoizolačních podložek.

 

MONTÁŽNÍ NÁVOD VSTŘIKOVAČE PD:

 

  • Důkladně očistěte okolí vstřikovače PD od všech nečistot, které se nesmí dostat do motoru vozidla.

  • Místo uložení vstřikovače PD v hlavě motoru vozidla důkladně očistěte.

  • Montáž vstřikovačů PD, provádíme opačným způsobem než demontáž vstřikovačů PD.

  • Při montáži vstřikovačů PD, používejte výhradně nové izolační materiály, včetně termoizolačních podložek.

  • Těsnění typu O-ring navlhčete olejem a následně umístěte v hlavě motoru vozidla.

  • V případě montáže vstřikovače PD do hlavy motoru, který je uchycen jedním šroubem dodržujte montážních rozměrů. Pomocí posuvného měřidla zjistíme vzdálenost od hrany hlavy motoru k oválné části elektromagnetického ventilu. Rozměry jednotlivých válců motoru a síla dotažení spojů, jsou uvedeny v servisní dokumentaci výrobce vozidla. pro jednotlivé motory.

  • Pro uchycení vstřikovačů PD používejte výhradně nové šrouby. Před dotažením je nezbytné silou přidržet vstřikovač PD v místě uložení v hlavě motoru vozidla.

  • V průběhu montáže vstřikovačů PD zkontrolujte stav regulačních šroubů. V případě nadměrného opotřebení povrchu, je nezbytná jejich výměna. V případě, že došlo k výměně delšího typu za novější krátký, je nezbytné použít nové regulační šrouby.

  • Pro každý vstřikovač PD nastavte předepsanou vůli pohonu zvlášť. Otáčejte klikovou hřídelí motoru do momentu umístění zdvihátka v takové poloze, aby byla pružina vstřikovače PD stlačená na maximum. (proti lehlý konec zdvihátka se bude nacházet v nejvyšším možném bodě). Pro důkladnější určení této polohy použijte měřící zařízení. Po dosažení přesné polohy, našroubujte regulační šroub nadoraz. Následně odšroubujte regulační šroub o uhel, který udává výrobce vozidla a zabezpečte maticí.

  • Veškeré spoje dotáhněte momentovým nářadím v souladu se servisní dokumentací daného vozidla.